Z karta pasitiki komentarais socialiniuose tinkluose: atsakė, kodėl tai gali būti žalinga

0

Naujas tyrimas atskleidė, kaip Z karta renkasi naujienas ir vertina informacijos patikimumą. Justina Antropik, „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovė, ragina nepasikliauti komentarais ir pateikia patarimų, kaip atpažinti netikras vartotojų paskyras.

Svarbiau ne pati naujiena, o visuomenės nuomonė

Pastaruosius kelerius metus „Jigsaw“, „Google“ padalinys, nagrinėjantis informacines grėsmes atviroms visuomenėms, rinko duomenis apie Z kartos elgesį internete. Buvo nustatyta, kad jaunuoliai dažnai nesivargina tikrinti, ar internete rasta informacija yra tiksli, ir nevertina jos šaltinių patikimumo.

Tyrimo duomenimis, Z karta labiau pasikliauja socialiniais tinklais nei tradiciniais žiniasklaidos kanalais. Pastebėta, kad jaunuoliai dažnai perskaito tik antraštes ir tuojau pat pereina prie komentarų sekcijos.

Z karta pasitiki komentarais socialiniuose tinkluose: atsakė, kodėl tai gali būti žalinga
Justina Antropik

Šitaip jie siekia sužinoti, ką apie tam tikrą temą mano kiti žmonės. Pasak tyrėjų, Z karta mano, kad informacija jiems bus atrinkta patikimų influencerių ar žmonių masės komentarų sekcijose. J. Antropik atkreipia dėmesį, kad tokia praktika gali būti klaidinanti.

„Tendencijos rodo, kad mes visi vartojame mažiau oficialios žiniasklaidos turinio, pavyzdžiui, televizijos ar laikraščių. Vietoj to, mes vis labiau pasikliaujame socialiniais tinklais ir kitų žmonių nuomone. Prieš užsisakant viešbutį, skaitome atsiliepimus, o prieš pasirenkant kavinę pietums, tikriname lankytojų įvertinimus. Tai savaime nėra blogai, tačiau svarbu nepasikliauti viskuo, ką randame socialiniuose tinkluose, ypač komentaruose“, – perspėja „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovė.

Pasak J. Antropik, komentarai ir atsiliepimai gali būti suklastoti. Todėl būtina remtis informacija, kurios šaltiniai yra nurodyti ar paremti moksliniais tyrimais. Pavyzdžiui, jei komentaruose minima statistika, reikėtų patikrinti jos tikrumą ir pagrįstumą.

Kaip atpažinti netikrus vartotojus?

Pasak J. Antropik, socialiniuose tinkluose veikia daugybė netikrų paskyrų, kurios gali klaidinti ir skleisti dezinformaciją. Norint greitai atpažinti netikras paskyras, svarbu atkreipti dėmesį į kelis požymius.

  1. Vartotojo vardas su skaičiais. Netikrų paskyrų vardai dažnai būna neoriginalūs, su skaičių kombinacijomis, pavyzdžiui, „vartotojas12345“. Patikimi vartotojai dažniausiai naudoja aiškius, lengvai įsimenamus vardus, atspindinčius jų tapatybę ar susijusius su jų atstovaujama organizacija.
  2. Mažai draugų ir sekėjų. Nors didelis sekėjų skaičius ne visada garantuoja patikimumą, paskyros su vos keliais sekėjais ar draugais gali kelti įtarimą.
  3. Dažnai kartojamas beasmenis turinys. Netikrų paskyrų turinys gali būti persmelktas radikalių idėjų, propagandos arba paviršutiniškų įrašų, maskuojančių tikruosius ketinimus.
  4. Perdėtai emocingi komentarai. Jei susiduriate su labai emocinga informacija, verta kritiškai įvertinti, ar šaltinis pateikia pakankamai įrodymų ir analizės, ar tik siekia manipuliuoti nuomone.
  5. Nenurodyti patikimi šaltiniai. Efektyviausias būdas atpažinti dezinformaciją yra patikrinti jos pirminį šaltinį. Pažiūrėkite, ar pateikta informacija paremta patikimais šaltiniais ar moksliniais tyrimais. Jei šaltiniai nurodyti, atlikite papildomą patikrinimą, ar informacija paskelbta plačiau.

„Nors komentarų sekcijos gali suteikti vertingų įžvalgų, svarbu išlikti budriems ir kritiškai vertinti informaciją, atskirti faktus nuo manipuliacijų“, – sako J. Antropik.

TAVO KOMENTARAS:

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia