„YouTube Shorts“ meta iššūkį „TikTok“ – siekia atgal parsivilioti muzikos mėgėjus

0

Muzikos entuziastai vis dažniau renkasi „YouTube Shorts“ – trumpų vaizdo įrašų platformą, kuri sparčiai populiarėja.

Justina Antropik, „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovė, pažymi, kad nors ilgą laiką „TikTok“ buvo laikoma pagrindine muzikos atradimo platforma, naujausi tyrimai rodo, kad šį vaidmenį ateityje gali perimti „YouTube Shorts“.

„YouTube Shorts“ populiarumo augimas

Pagal muzikos ir pramogų duomenų teikėjos „Luminate“ ataskaitą, nuo 2023 m. antrojo ketvirčio iki 2024 m. antrojo ketvirčio, 13 metų ir vyresnių JAV muzikos klausytojų, kurie naudoja „YouTube Shorts“, dalis išaugo 5 proc. – nuo 26 iki 31 proc.

„YouTube Shorts“ meta iššūkį „TikTok“ – siekia atgal parsivilioti muzikos mėgėjus
Justina Antropik

Nors „TikTok“ vis dar išlieka pirmaujanti platforma tarp muzikos mėgėjų, su 33 proc. respondentų teigiančių, kad naudojosi šia platforma per praėjusį ketvirtį, šis procentas nepakito nuo 2023 m. II ketvirčio.

Manoma, kad „TikTok“ populiarumo tarp muzikos klausytojų sumažėjimą lėmė ginčas su „Universal Music Group“, dėl kurio vasario mėnesį platforma prarado prieigą prie daugelio populiarių atlikėjų kūrinių.

Tačiau, gegužės 1 d. abi bendrovės pasiekė susitarimą, ir „Universal Music Group“ muzika grįžo į „TikTok“.

Užsienio ekspertų teigimu, „YouTube“ sėkmę lemia platus „Shorts“ funkcijų spektras, kuris traukia muzikos kūrėjus. „YouTube“ atstovai pabrėžia, kad „Shorts“ šiuo metu yra esminė jų rinkodaros strategijos dalis“, – sako J. Antropik.

Tačiau specialistai atkreipia dėmesį į tai, kad „Shorts“ populiarėjimą gali stabdyti didesnės reklamos kainos nei „TikTok“. J. Antropik teigia, kad tikslesnį kainų palyginimą Lietuvoje bus galima atlikti vėliau, nes „TikTok“ reklama šalyje pradėjo veikti tik šių metų rugpjūčio 1 d.

Be to, „Shorts“ platformoje trūksta kai kurių naudotojų kuriamų naujovių, kurios padarė „TikTok“ populiarų tarp muzikos industrijos atstovų. „TikTok“ tendencijos ne kartą padėjo atgaivinti pamirštus kūrinius.

„Tele2“ atliktas tyrimas parodė, kad „YouTube“ yra populiariausia ir mėgstamiausia socialinė platforma Lietuvoje – ja įvairiu dažnumu naudojasi net 97 proc. gyventojų.

„YouTube Shorts“ fenomenas Lietuvoje yra nenuginčijamas. Nėra kitos socialinės platformos, kuria naudotųsi tiek daug lietuvių. Tuo tarpu, „TikTok“, mylimiausias Z kartos socialinis tinklas, Lietuvoje naudojasi beveik tris kartus mažiau gyventojų“, – sako J. Antropik.

Ji teigia, kad „YouTube“ populiarumas Lietuvoje kyla dėl jo universalumo – jei 2005 metais platforma buvo sukurta vaizdo įrašų talpinimui, dabar naudotojai čia leidžia laisvalaikį, mokosi, reklamuoja savo verslus ir seka naujienas.

TAVO KOMENTARAS:

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia