Dirbtinis intelektas (DI) ir jo pagrindu sukurtos technologijos iš esmės pakeitė šiuolaikinio verslo veiklos suvokimą.
Šiuo metu DI sprendimai yra plačiai taikomi darbo procesų optimizavimui, produktų kūrimui, bei darbuotojų produktyvumo ir konkurencingumo didinimui.
Pagal pasaulinės technologijų įmonės „Insight“ šiemet atliktą apklausą, net 73 proc. respondentų teigia, kad DI technologijomis papildyti įrenginiai padeda jiems dirbti efektyviau.
Be to, tokie įrenginiai yra labai naudingi ir darbdaviams – 75 proc. apklaustųjų mano, kad jie padeda įmonėms išlikti konkurencingoms.
Pasak „Samsung Electronics Baltics“ mobiliųjų įrenginių verslo vadovo Edvino Šimkaus, DI funkcijas turintys įrenginiai tapo esmine sėkmingo verslo dalimi.
Šie įrenginiai ne tik padeda darbuotojams geriau planuoti kasdienius darbus, bet ir suteikia galimybę vadovams efektyviau stebėti darbo eigą ir našumą, o įmonių strategai gali pasinaudoti DI sprendimais siekdami geresnių rezultatų.
E. Šimkus pabrėžia, kad darbuotojai, nepriklausomai nuo amžiaus, labai teigiamai vertina DI patobulintus įrenginius, nes jie leidžia automatizuoti procesus, palengvina jų stebėjimą ir planavimą, o tai savo ruožtu taupo laiką ir didina produktyvumą.
Pavyzdžiui, JK mokslininkai nustatė, kad darbuotojai, naudodamiesi DI, galėtų per metus sutaupyti apie 390 darbo valandų.
„Ergolain“ įmonės vadovas Romualdas Bėkšta teigia, kad siekiant pagerinti darbuotojų našumą, įmonė diegia įvairius DI sprendimus, įskaitant naujausius išmaniuosius telefonus su DI funkcijomis.
Naujausi „Samsung“ sulenkiami telefonai „Galaxy Fold6“ ir „Galaxy Flip6“ tapo ypač paklausūs tarp vadovų, nes jų DI funkcijos yra ne tik naudingos kasdienėje veikloje, bet ir patrauklios dėl išskirtinio dizaino.
„Ergolain“ ir kitų įmonių darbuotojai aktyviai naudoja DI paremtas funkcijas, tokias kaip „Paieška apibrėžiant“, nuotraukų redagavimas ir vertimas.
Šios funkcijos, pasak R. Bėkštos, ypač svarbios gamybiniuose procesuose, nes leidžia greitai ir lengvai rasti reikiamus tiekėjus ar detales, taip prisidedant prie darbo efektyvumo didinimo.
Be to, R. Bėkšta siekia toliau plėtoti DI panaudojimo galimybes, įskaitant „ChatGPT“ įrankio integraciją laiškų ir kitų tekstų kūrimui, taip pat planuoja automatizuoti tam tikrus gamybos procesus bei įdiegti „ChatBot“ platformą klientų aptarnavimui.
Jis taip pat svarsto sukurti vidinę platformą darbuotojams, kur jie galėtų dalintis savo patirtimi naudojant DI įrankius ir pateikti sėkmės pavyzdžius, siekiant sukurti pridėtinę vertę įmonei.