2023 m. populiari muzikos transliavimo paslauga „Spotify“ susidūrė su įvairiais sunkumais, įskaitant didėjančias prenumeratos išlaidas ir darbuotojų skaičiaus mažinimą.
Tačiau bendrovei pavyko pasiekti rekordinį visų aktyvių naudotojų ir „Premium“ abonentų skaičiaus augimą.
2023 m. ketvirtąjį ketvirtį „Spotify“ pranešė apie didelį auditorijos augimą – 236 mln. „Premium“ abonentų.
Dar įspūdingesnis yra bendras aktyvių naudotojų skaičiaus augimas – 5 % iki 602 mln. Taip populiarioji transliacijos paslauga per visus 2023 m. pasiekė 113 mln. naujų naudotojų ir 31 mln. priemokų prenumeratorių.
Šie metai „Spotify“ neapsiėjo be iššūkių. Gruodį bendrovė paskelbė, kad mažina 17 % savo darbuotojų, iš viso daugiau nei 1 500 žmonių – tai trečiasis didelis darbuotojų atleidimo etapas 2023 m.
Be to, transliacijos paslauga padidino „Premium“ prenumeratos kainą JAV ir kituose regionuose. Mėnesio prenumeratos kaina šoktelėjo nuo 9,99 iki 10,99 JAV dolerio.
Priešingai taupymo siekiui, „Spotify“ patyrė 70 mln. eurų ketvirčio nuostolį, tačiau tai yra pažanga, palyginti su 270 mln. eurų nuostoliu tuo pačiu 2022 m. laikotarpiu.
Bendras 2023 m. nuostolis siekė 532 mln. eurų, tačiau vidutinės pajamos vienam vartotojui padidėjo ir sudarė 4,60 euro, palyginti su 4,34 euro ankstesnį ketvirtį ir 4,55 euro prieš metus.
Paslaugos pajamos iš reklamos taip pat padidėjo ir per ketvirtį siekė 501 mln. eurų – rekordiškai daug, rašo „The Wall Street Journal“.
„App Store“ politikos kritika išlieka „Spotify“ dėmesio centre, ypač atsižvelgiant į naują technologinį mokestį, kurį „Apple“ planuoja imti iš kūrėjų, norinčių platinti programėles alternatyviose prekyvietėse ES, ir 27 % mokestį už alternatyvius mokėjimus JAV.
Nežinia, ar šie sudėtingi bendrovių santykiai turėjo įtakos tam, kad „Spotify“ atsisakė savo paslaugą teikti „Apple“ ausinėse „Vision Pro“ iki jų pasirodymo, net ir per „Apple iPad“ programėlę.