Iš pradžių „Apple CarPlay“ ir “Google” „Android Auto“ funkcijos buvo susijusios su automobiliuose įmontuotų informacijos ir pramogų sistemų sąsajos sinchronizavimu su automobilių savininkų išmaniaisiais telefonais, tačiau prieš kelerius metus pastaroji sistema virto „Android Automotive“, galinčia veikti be išmaniojo telefono.
Dabar „Apple“ planuoja panašią „CarPlay“ kūrimo eigą.
Apie tai pranešė Markas Gurmanas savo tradicinėje sekmadienio apžvalgoje „Bloomberg“ svetainėje.
Jis teigė, kad per septynerius metus nuo „Android Automotive“ išleidimo ši transporto priemonėse įrengtoms pramogų sistemoms skirta operacinė sistema užėmė 35 proc. rinkos ir dabar ją palaiko „BMW“, „Ford“, „Lucid“, „General Motors“, „Stellantis“, „Volkswagen“ (įskaitant „Porsche“) ir „Polestar“ („Volvo“).
Pasak šaltinio, „Apple“ šiuo metu siekia paversti „CarPlay“ visaverte automobilio operacine sistema, kuriai nereikėtų privalomo ryšio su tam tikros markės išmaniuoju telefonu.
Nuo 2022 m. birželio mėnesio „Porsche“ ir „Aston Martin“ buvo pasitelktos kurti savo informacinių ir pramogų sistemų sąsajos elementus, kurie užtikrintų integraciją su naująja „Apple CarPlay“ versija.
Kadangi ją palaikantis „Aston Martin DB12“ modelis ne tik kainuoja mažiausiai 240 000 JAV dolerių, bet ir gaminamas ribotais tiražais, apie didelius šios programinės įrangos platformos plėtros tempus kol kas negalima kalbėti.
„Porsche“ kol kas nepaaiškino, kurie jos modeliai palaikys naująją „CarPlay“ versiją.
Markas Gurmanas mano, kad „Apple“ atsisakymas gaminti savo elektrinius automobilius gali paskatinti bendrovę persvarstyti „CarPlay“ strategiją.
Pirma, automobilių gamintojai gali būti priversti pereiti prie apmokėjimo teikiant „CarPlay“ palaikymą.
Arba gali būti du „CarPlay“ integracijos lygiai: nemokamas pagrindinis ir mokamas išplėstinis.
Galiausiai, kad būtų lengviau pritaikyti platformą keliems automobilių modeliams, „Apple“ galėtų pereiti prie modulinės integracijos galimybės, kuri leistų automobilių gamintojams patiems kurti savo automobilių funkcijas, palaikančias „CarPlay“, rinkinį.
Tokiu būdu bendrovė sumažins laiko ir darbo sąnaudas, reikalingas platformai pritaikyti kiekvienam konkrečiam automobilio modeliui.