Dirbtinio intelekto pamokos švietimo srityje kelia įvairių nuomonių – dalis švietimo bendruomenės vertina technologiją skeptiškai dėl galimo neigiamo poveikio.
Kita dalis aktyviai taiko DI priemones ugdymo procese, pastebėdama net pedagogų darbo krūvio sumažėjimą.
Užsienio šalyse DI vis labiau integruojamas švietimo sistemoje, o kai kur net svarstoma jį įtraukti į egzaminų struktūrą.
Specialios Dirbtinio Intelekto pamokos Vokietijoje
Vokietijos mokyklose DI naudojamas įvairiose srityse. Mokytojai DI pagalba gali analizuoti mokinių mokymosi įpročius, identifikuoti jų mokymosi modelius ir teikti personalizuotas rekomendacijas tiek mokiniams, tiek mokytojams.
Be to, DI naudojamas vertinant užduotis – ši technologija leidžia greitai patikrinti didelį darbų kiekį, sumažindama klaidų riziką ir suteikdama objektyvesnį įvertinimą.
Be to, vidurinėse mokyklose 15-18 metų mokiniams pristatoma programa „KI macht Schule“, kurios tikslas – supažindinti jaunimą su dirbtinio intelekto pagrindais ir išsamiau aptarti etinius, socialinius bei techninius jo aspektus.
Daugiau nei 60 jaunųjų mokslininkų ir specialistų organizuojami praktiniai seminarai padeda mokiniams geriau suprasti, kaip DI gali būti naudingas ugdymo metu.
Danija integruoja DI į egzaminų procesus
Danijoje vis daugiau mokyklų leidžia mokiniams naudoti „ChatGPT“ platformą, o šiuo metu aktyviai diskutuojama dėl standartizuotų taisyklių, kaip efektyviai naudoti šią technologiją mokymo procese.
Anglų kalbos pamokose DI padeda analizuoti tekstus ir atskleisti technologijos privalumus bei trūkumus.
Danijos švietimo sistema jau pradėjo dviejų metų projektą, skatinantį DI įrankių naudojimą mokyklų klasėse.
Šalies švietimo ministerija inicijuoja procesus, kuriais siekiama leisti DI priemones naudoti net per egzaminus, siekiant sumažinti galimą sukčiavimą ir geriau integruoti technologijas į ugdymo procesą.
Lietuvoje Dirbtinio intelekto pamokos dar vertinamos prieštaringai, bet tampa neišvengiamos
Lietuvoje dirbtinio intelekto priemonių vertinimas vis dar yra nevienareikšmis, tačiau „Samsung“ atlikta apklausa Baltijos šalyse parodė, kad Lietuvos mokiniai aktyviai naudojasi DI priemonėmis.
Apklausa atskleidė, kad apie 45 proc. Lietuvos mokinių pasitelkia DI namų darbams atlikti, o tai rodo didėjantį šios technologijos populiarumą.
Norėdama atsižvelgti į DI įrankių populiarumą, „Samsung“ organizuoja idėjų konkursą „Solve for Tomorrow“, kurio metu mokinių komandos ieško sprendimų, kaip DI priemones dar labiau integruoti į švietimo procesą.
Dalyvauja daugiau nei 200 komandų iš visų trijų Baltijos šalių, o geriausių idėjų autoriams bus įteiktas 16 tūkst. eurų prizinis fondas.